#rašomeKultūra ir menasPietų Korėja

Choi Xooang ir skulptūrose vaizduojamas modernaus žmogaus gyvenimas

Choi Xooang "Sparnai"
Choi Xooang "Sparnai"

Choi Xooang yra korėjiečių menininkas, kuris savo realistiškomis skulptūromis stengiasi perteikti socialinių sistemų reikšmę, kurios kontroliuoja žmones ir šių emocijas. Jo menas atskleidžia neapdorotą šiuolaikinio gyvenimo tikrovę, su kuria kasdien susiduria paprasti žmonės. Xooang skulptūrose susimaišo itin realistiškas žmogaus kūno vaizdavimas ir siurrealizmo detalės.

Menininko darbuose naudojami tokie elementai, kaip kūnas susiuvamas kaspinais, kelių galvų suliejamas į vieną ar žmogaus galvos yra pakeitimas gyvūno galva. Nors menininko darbai kartais atrodo šalti, jais norima pavaizduoti niūrią daugelio žmonių santykių ir šiuolaikinės psichologijos aspektų tikrovę.

Choi Xooang biografija

Choi Xooang gimė 1975 metais, o 2005 metais įgijo skulptūros magistro laipsnį Seulo Nacionaliniame universitete. Iš pradžių, dar studijų laikotarpiu, menininkas buvo žinomas dėl savo mažų skulptūrų iš polimerinio molio, tačiau 2007 metais vyras nusprendė pradėti kurti didesnes skulptūras, pristatydamas savo skulptūrų rinkinį „The Vegetative State“.

Jo darbai buvo eksponuojami Seulo muziejuose ir galerijose, įskaitant Nacionalinį šiuolaikinio meno muziejų, Gimhae meno centrą. Tarptautiniu mastu Xooang žengė žingsnius į šiuolaikinio meno pasaulį Paryžiuje, Pekine ir Singapūre.

Choi Xooang skulptūrų temos

Savo darbuose menininkas modifikuoja į žmogų panašių personažų proporcijas arba išskiria kūno dalis ir pašalina jas iš konteksto, kad sukurtų nerimą keliančius ir mąstymą skatinančius kūrinius. Juose nagrinėjamos žmogaus teisės, diskriminacija, visuomenės patologinė būklė, izoliacija, vienatvė, sekso ir lyčių temos.

Skulptūrų personažų veiduose regimi šių jausmai, baimės, pyktis ir nusivylimas. Kūno atspalvių figūros parodo skulptoriaus susirūpinimą žmogaus būkle visuomenėje. Xooang darbai parodo, kaip žmogus suvokia save ir kitus, taip pat visuomenę ir aplinką, kuriai jis priklauso.

„Islet of Asperger Type 6“, Choi Xooang

Pagrindinė menininko idėja – skatinti dialogą apie socialinių problemų įvairovę. Šio darbai kartais gali pasirodyti „nepatogūs“, tačiau pats skulptorius teigia, jog savo darbais šis nori palikti įspūdį ir priversti žiūrovą susimąstyti apie savo paties gyvenimą.

Menininkas savo darbais taip pat stengiasi priversti žmones suprasti, kad būtent dėl visų egzistuojančių socialinių problemų visuomenėje – kažką reikia keisti.

Vienos iš Choi Xooang parodų katalogas menininko darbus nusako, kaip:

„Jo skulptūros, atskleidžiančios šiuolaikinių žmonių psichines ligas – prarastos; pasimetusios; paranojiškos; ir su laisvos valios nebuvimu – o smurtas, paslėptas po visuomenės racionalumu, taip pat nagrinėja ontologinius klausimus apie žmogaus egzistavimą ir tapatumą“

Skulptorius taip pat pats prideda, jog:

„Mano skulptūros gali būti vertinamos kaip hiperrealizmas technikos požiūriu, tačiau tai, ką aš išreiškiu per jas, nėra pati tikrovė. Aš iškraipau arba perdedu tikrovę, norėdamas išreikšti tam tikrą reiškinį ar statusą.“

Xooang ir Pietų Korėjos socialinės problemos

Kadangi pats Choi Xooang gimė, užaugo ir kūrė P. Korėjoje, nėra nuostabu, jog šio darbai taip pat dažnai kalba apie Pietų Korėjos socialines problemas. Savo skulptūrose Xooang dažnai vaizduoja tokias temas, kaip Pietų Korėjos porų kultūrą, kai poros visuomenėje yra vaizduojamos tobulomis, savižudybių problema ir autokratinio valdymo palikimas. Menininkas taip pat viename iš savo darbų, pavadintų „The One“ perteikė Pietų Korėjos visuomenės norą būti lyg vienu stipriu socialiniu vienetu.

Nors už tai menininkas jau buvo susilaukęs kritikos, Xooang savo darbuose tikrai nevengia politinės ir socialinės kritikos. Skulptorius taip pat paminėjo, kad šio darbus įkvėpė beveik viskas aplink jį – draugai, šeima, žmonės gatvėse, žinios ar televizijos laidos. Nors Xooang darbai kartais ir gali pasirodyti sukeliantys šiurpą, pats Xooang teigia, jog šio darbai neturi nieko bendro su siaubo filmais ar noru išgąsdinti žmogų. Skulptorius veikiau nori vaizduoti netobulas žmogaus kūno formas, veido bruožus, kad pabrėžtų žmonių maniją siekti tobulumo.

Choi Xooang skulptūra

Šaltiniai

Skaitykite toliau

Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarų (-ai)
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus

Daugiau straipsnių iš#rašome