
Ne paslaptis, jog Japonija garsėja pasaulyje savo unikaliais, drąsiais ar net kažkam keistai atrodančiais sprendimais. 2020 m. birželio gale Japonijoje buvo atidaryta išskirtinė Starbucks kavinė kuri yra unikali Japonijoje vienu pagrindiniu aspektu. Pagrindinė vartojama kalba kavinėje – rankų gestų kalba.
Kavinė pavadinta „Starbucks Nonowa Kunitachi“, birželio 27-tą dieną atsidarė Kunitachi mieste ir absoliuti dauguma kavinės darbuotojų gestų kalbą vartoja kaip savo pagrindinę.
Pasak Japonijos Starbucks padalinio generalinio direktoriaus Takafumi Mizuguchi, „Jau nuo 1996-ųjų metų, kuomet Starbucks įžengė į Japonijos rinką, mes sėkmingai įdarbinome žmones su klausos negalia. Smagu, jog šie nuostabūs darbuotojai buvo aktyvūs ir paliko didžiulį pėdsaką savo bendruomenėse. Įkvėpti jų aistros darbui nusprendėme žengti žingsnį ir atidaryti šią kavinę, kurioje jie galėtų jaustis it visiškai natūralioje aplinkoje, kur jų bendradarbiai ar klientai galėtų būti ištikimi sau, o svarbiausia – semtis įkvėpimo. Manau, jog ši kavinė išties reprezentuoja tai, jog visi turi begalę galimybių gyvenime.“.

Pasiruošimas kavinės atidarymui Japonijoje užtruko. Dar 2018 metais, buvo atrinktos atsitiktinės Starbucks kavinės kuriose vyko specialūs apmokymai, kurių metu darbuotojai buvo supažindinami su rankų gestų kalba. Tuo tarpu visoje Japonijoje, asmenys studijuojantys japonų ženklų kalbą, konstravo įvairius modelius ir metodus – kaip dar be garsų galima perduoti žinutę kitam asmeniui. Norėdami tai pasiekti, žmonės vedė seminarus susįjusiu su kavos teorija, tačiau seminarai vykdavo gestų kalba.
Manau, jog ši kavinė išties reprezentuoja tai, jog visi turi begalę galimybių gyvenime
Kaip veikia ši Japonijoje esanti Starbucks kavinė?
Kavinės klientai gali rinktis iš keletos būdų užsisakinėjant norimus produktus:
- Planšetė. Naudojama bekontaktė planšetė kuri balso įrašą paverčia tekstu. Šis būdas yra bene populiariausias, kadangi didžiają dalį klientų vis vien sudaro žmonės kurie nemoka ženklų kalbos. Belieka pasakyti ko norite, o kavinės barista kliento žinutę gauna tekstiniu formatu.
- Rodymas į meniu. Ši Starbucks kavinė naudoja nestandartinį meniu, kadangi kiekvienam produktui duodama daugiau vietos meniu nei įprastai. Tereikia parodyti pirštu į meniu ką norėtumėte užsisakyti.
- Užrašų knygutė. Prie kasos yra padėta užrašų knygutė ir rašiklis. Viskas labai paprasta – reikia užrašyti savo užsakymą.
- Gestų kalba. Galų gale, savaime aiškus būdas. Elementaru, jog šioje specializuotoje Starbucks kavinėje galite susibendrauti gestų kalba.
Vos tik užsisakius, klientui yra duodamas unikalus kodas ir televizoriuje galima sekti užsakymo būseną. Kuomet užsakymas yra paruoštas, klientas ženklų kalba yra pakviečiamas atsiimti užsakymo. Televizoriuje taip pat pastoviai galima pamatyti įvairius pasisveikinimus ar svarbius žodžius gestų kalba.

Vos tik užsisakius, klientui yra duodamas unikalus kodas ir televizoriuje galima sekti užsakymo būseną. Kuomet užsakymas yra paruoštas, klientas ženklų kalba yra pakviečiamas atsiimti užsakymo. Televizoriuje taip pat pastoviai galima pamatyti įvairius pasisveikinimus ar svarbius žodžius gestų kalba.
Verta paminėti, kad tai nėra pirmoji pasaulyje Starbucks kavinė kurioje pagrindė kalba yra gestų. Dvi tokios kavinės jau kurį laiką sėkmingai veikia Malaizijoje, viena JAV ir viena Kinijoje. Nepaisant to, penktoji pasaulyje, Japonijos „Starbucks Nonowa Kunitachi“, susilaukė milžiniško dėmesio Japonijoje ir vietos spaudoje.
Šaltinis:
- Oficialus Japonijos Starbucks padalinio pranešimas spaudai https://www.starbucks.co.jp/press_release/pr2020-3511.php