#sausioSpalvosJaponija

#sausioSpalvos: „Yami kawaii“ kultūra Japonijoje

sausioSpalvos
Originalo autorius: Cottonbro: https://www.pexels.com/@cottonbro; pagal Public Domain licenciją. Pritaikyta ir adaptuota Tolimieji.lt

Iš pirmo žvilgsnio „yami kawaii“ kultūra – tik dar viena spalvinga mados tendencija Japonijoje. Pasak japonų menininko ir „yami kawaii“ sumanytojo Bisuko Ezaki: „pasaulyje yra „paklausa dalykų, kurių žmonės vengia“. „Yami kawaii“ (病 み 可愛 い) kanji yami 病 reiškia ligą, todėl šios subkultūros pavadinimas verčiamas, kaip „ligotas-mielas“.

„Yami kawaii“ yra kultūra ir aprangos stilius, kuriame iš pirmo žvilgsnio mielos spalvos maišosi su medicininiais aplikacijų motyvais, savižudybės temomis bei aksesuarais, atspindinčiais psichologines ligas.

Autorius: Tokyo Fashion

Tokioje šalyje kaip Japonija, kurioje egzistuoja didžiulė psichinių ligų stigma bei vienas didžiausių savižudybių skaičius pasaulyje, „yami kawaii“ stiliaus dėvėjimas yra nepaneigiamas pareiškimas. Nors iš pirmojo žvilgsnio „yami kawaii“ gali atrodyti kaip psichinių ligų romantizavimas, šis stilius turi daug naudos šių dienų japonų jaunimo psichinei sveikatai.

Dialogas apie visuomenės problemas

Visų pirma, Japonijoje, kalbėti apie psichines ligas ar išreikšti tai savo stiliuje yra didžiulis tabu. Šio stiliaus atstovai išreiškia norą nutraukti stigmą, kuri Japonijoje tęsiasi dešimtmečius. Nacionalinės policijos agentūros duomenys rodo, kad 2016 metais 21 764 žmonės Japonijoje pasiglemžė savo gyvybę. Savižudybės yra pagrindinė 20–44 metų vyrų ir 15–34 metų moterų mirties priežastis.

Kadangi savižudybė šimtmečius buvo japonų kultūros dalis, šiandien labai sunku nutraukti tokias tradicijas. Nepaisant to, „yami kawaii“ meta iššūkį dabartiniams įsitikinimams. „Yami kawaii“ atstovai taip pat pažymi, jog kuo daugiau žmonių priims tai, kad Japonijoje žmonės serga psichinėmis ligomis ir stengsis jas normalizuoti, tuo labiau tai bus priimtina šiandieninėje Japonijos visuomenėje.

„Yami kawaii“ personažas Menuhera-Chan

Tai nereiškia, kad visi Japonijoje turėtų pradėti nešioti aksesuarus su medicininiais motyvais ar ant šių marškinių turi būti parašytos su savižudybe susijusios citatos, tačiau žmonės, nusprendę tai padaryti, atkreipia dėmesį į tai, kad savižudybė iš tikrųjų yra didžiulė Japonijos visuomenės problema.

Japonijoje egzistuojanti stigma

Kaip sakė kultūros antropologė Allison Alexy,

„girdėjau žmonių pasisakymus, kurie teigia nenorintys kreiptis į terapeutą, nes mano, kad tai šiuos visuomenės akyse padarytų „bepročiais“.

Tai rodo, jog Japonijoje net privačiai bijoma kreiptis pagalbos į psichinės sveikatos specialistus. „Yami kawaii“ atstovai taip pat kovoja ir su šia problema.

„Yami kawaii“ taip pat leidžia šios kultūros atstovams išreikšti savo depresijos, nerimo ar kitų ligų kovą per madą ir estetiką. Tai labai svarbu žmonėms, kurie serga psichinėmis ligomis ir dažnai jaučiasi vieniši Japonijos visuomenėje, kuri atsisako kalbėti apie psichinės sveikatos svarbą.

Nuomonės formuotoja June Crees teigia, kad „yra žmonių, kurie taip išreiškia save dėl psichinės sveikatos ar kitų ligų; tai šiems yra kūrybinis išsilaisvinimas“. Nors tai gali atrodyti ne taip svarbu žmonėms, kurie nepatiria depresijos ar nerimo, žmonėms, kurie su tuo kovoja kasdien, tokia kultūra yra beveik tas pats, kas prisipažinti visuomenei, kad jie yra tokie, kokie yra.

Šia prasme „yami kawaii“ stengiasi normalizuoti psichikos ligų aukas, transformuodami šių apibūdinimą iš „beviltiškų žmonių“ į „žmonės, kuriems reikia pagalbos“. Kaip ir kiekvienoje mados subkultūroje, yra žmonių, kurie taip rengiasi tik dėl estetinės vertės, tačiau daugeliui „yami kawaii“ subkultūros narių tai yra platforma, suteikianti jiems galingą balsą kalbėti apie psichikos svarbą sveikatos Japonijoje šiandien.

Skaitykite toliau

Prenumeruoti
Pranešti apie
guest

0 Komentarų (-ai)
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus