
Hallyu, kitaip vadinama Korėjiečių Banga (angl. Korean Wave), yra korėjiečių kultūros populiarinimas užsienyje, ar dar kitaip kultūrinės produkcijos reiškinys, kuris naudojamas Pietų Korėjos kultūros populiarinimui visame pasaulyje. Šiame straipsnyje kalbėsime apie tai kokia yra Hallyu svarba Pietų Korėjos politikoje.
Iš pradžių Hallyu populiarinimas prasidėjo kitose Rytų Azijos šalyse, tokiose, kaip Kinija, Japonija bei Singapūras, tačiau galiausiai pasiekė ir Vakarų šalis bei visą pasaulį. Pietų Korėja yra viena iš pasaulio šalių, jei ne vienintelė, turinti tikslą tapti pasaulyje pirmaujančia populiariosios kultūros eksportuotoja.
Kas yra Hallyu?
Hallyu iki šiol sudarė įvairios kultūrinės produkcijos formos, kurios tam tikru mastu galėjo veikti tarpusavyje. Keli šių pavyzdžiai yra filmai, televizija, populiarioji muzika, šokiai, mada, kosmetika, vaizdo žaidimai ir maisto kultūra. Daugelis šių produkcijos formų yra sujungiamos į vieną per produktų reklamą. Tai puikiai iliustruoja populiariosios muzikos atlikėjai ar aktoriai, kurie dažnai reklamuoja restoranus, kosmetika, drabužius ar kitas prekes.
Hallyu svarba Pietų Korėjos politikoje
Hallyu reiškinys yra labai svarbus reklamuojant Pietų Korėją ir šios visuomenę draugiškoje ir ne pavojingoje aplinkoje, tokiu būdu skatinant turizmą ir kitų korėjietiškų produktų vartojimą. Nors suprantama, jog Hallyu šaliai atnešė nuostabų progresą šalies ekonomikos bei turizmo srityse, čia Hallyu svarba bei įtaka nesibaigia.
Hallyu taip pat turėjo nemažą poveikį P. Korėjos „švelniajai galiai“ (angl. Soft power), kuri vėliau gali būti panaudota užsienyje, toliau skatinant bei plečiant nacionalinius interesus, diplomatijos vystymą, investicijų, švietimo ir prekybos sritis.
Taip pat, K-pop globalizacija atvėrė tradicines muzikos rinkas Rytų kultūrai ir įrodė, kad muzika peržengia kalbos ir kultūros barjerus. Hallyu plitimas taip pat prisidėjo prie platformos, vienijančios globalų jaunimą svarbių tikslų, tokių, kaip imtis veiksmų prieš patyčias ir rasizmą, taip pat paaukoti milžiniškas sumas labdaros organizacijoms, link.
Dauguma iš P. Korėjos populiariosios muzikos dainininkų yra jaunimo ambasadoriai, kurie pasinaudodami savo platforma ir įtaka suvienija savo gerbėjus siekti šių gerų tikslų, taip pat atnešdami milijoninį pelną P. Korėjos ekonomikai.
Kalbant apie skaičius, Hallyu svarba ekonomikai yra nepaneigiama: iš kultūros eksporto pelnas 2004 metais P. Korėjoje sudarė 0,2% (maždaug 1,87 mlrd. JAV dolerių). 2019 metais, Hallyu Korėjos ekonomiką padidino 12,3 mlrd. JAV dolerių.
Hallyu kultūros plitimas Vakaruose
Nors Hallyu plėtra prasidėjo jau 1990-aisiai, ši kultūra tapo dar populiaresnė naujųjų technologijų bei globalizacijos laikais, kadangi socialinės medijos paspartino korėjiečių kultūros plitimą visame pasaulyje. Vienos iš garsiausių K-Pop grupės BTS narys Suga teigė, jog:
„Manau, mums taip pasisekė, kad gimėme reikiamu metu. Be socialinių medijų mums nebūtų taip pasisekę“.
Nors BTS nėra pirmoji grupė, kuriai susidomėjimą parodė gerbėjai iš užsienio, BTS yra pirmoji grupė pasiekusi tokio lygio pripažinimą ir pasisekimą ne tik Azijoje, tačiau ir už žemyno ribų.
Dar vienas Hallyu kultūros plitimo pavyzdys vakaruose yra korėjiečių režisieriaus Bong Joon-ho sukurtas filmas Parazitas (angl. Parasite). Šis 2019 metų filmas, buvo pirmasis korėjiečių filmas, laimėjęs 4 „Oskarų“ apdovanojimus.
Toks korėjietiško filmo pasisekimas Vakaruose suteikia galimybę korejiečių kino industrijai parodyti pasauliui, jog šių filmai taip pat yra verti žiūrovų dėmesio ir gali sulaukti pasaulinio pripažinimo industrijoje, kurioje dažnai labiausiai pripažįstami filmai sukuriami JAV kūrėjų.
Nėra nuostabu, jog Pietų Korėja, būdama demokratiška, augančia šalimi su stipria ekonomika vis ieško būdų, kaip tarptautinėje scenoje išskirti save iš kitų šalių, tačiau panašu, jog korėjiečių Hallyu fenomenas yra vienas iš geriausių „švelniosios galios“ pavyzdžių pasaulyje. Iš pirmo žvilgsnio su politika niekaip nesusijęs reiškinys, toks, kaip muzikos ar filmų populiarinimas, galiausiai tapo vienu iš šalies išskirtinių bruožų.
Skaitykite toliau
- Martin Roll, Korean Wave (Hallyu) – The Rise of Korea’s Cultural Economy & Pop Culture, 2020.
- Sound of Life, HOW THE KOREAN WAVE MADE A GLOBAL SPLASH, 2020.
- John Walsh, Hallyu as a Government Construct: The Korean Wave in the Context of Economic and Social Development, 2014.
- Tolimieji, Japonijos bendrovės svarsto riboti verslo ryšius su Kinija, 2021.